مقدار مصرف مکمل ال آرژنین

هنوز دز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است بنابراین باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای خود بدست آورید. یک دز خفیف برای مدت یک هفته در نظر بگیرید، اگر موثر نبود و اثر جانبی نیز در پی نداشت مقدار مصرف را تا جایی افزایش دهید که سود آن به حداکثر و اثرات جانبی آن به حداقل باشد. با دو بار افزایش میزان مصرف می‌توانید بهترین دز را برای خودتان پیدا کنید (۳-۹گرم) این روش شبیه شیوه‌ای است که برخی از بدنسازان که مبادرت به مصرف انسولین و داروهای استروئیدی می‌کنند مورد استفاده قرار می‌دهند.

اگر احساس می‌کنید قادر به استفاده از روش فوق‌الذکر برای یافتن میزان دز مناسب خودتان نیستید و این روش برایتان مشکل‌ساز است می‌توانید از دستورالعمل مندرج بر روی بسته‌بندی مکمل‌ها که از سوی شرکت‌های تولید کننده توصیه می‌شوند استفاده کنید.

توجه: اغلب پودرهای پروتئینی موجود در فروشگاه‌ها با آمینو اسیدهایی نظیر آرژنین تقویت می‌شوند. با داشتن این پیش زمینه باید توجه ویژه‌ای به میزان آرژنینی که از منابع مختلف وارد بدن می‌کنید نشان دهید.

عوارض این دارو چیست؟

مصرف خیلی زیاد قرص ال آرژنین می‌تواند منجر به اسهال، ضعف و سستی و حالت تهوع شود. همچنین افرادی که ناراحتی قلبی و یا سابقه مشکلات روحی و روانی دارند باید با پزشک معالجشان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت کنند.

این دارو برای افرادی که احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک در آن‌ها زیاد است نباید مصرف شود.